مشاوره آنلاین واتس اپ

مشاوره آنلاین واتس اپ

مشاوره آنلاین واتس اپ

این روزها بسیاری از مراکز به غیر از مشاوره حضوری به ناچار به ارائه خدمات مشاوره غیر حضوری از جمله مشاوره آنلاین رو آورده اند از جمله مشاوره آنلاین واتس اپ، تلگرام، اسکایپ و امثال اینها

ملاقات حضوری روانشناس و مشاور اگر چه همچنان مورد توجه خیلی هاست اما کرونا بالاخره زورش آنقدر چربید تا مجبورمان کند به گزینه های دیگری مثل مشاوره آنلاین فکر کنیم.

نه تنها مشاوره آنلاین بلکه بسیاری از خدمات حتی پزشکی

البته مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره آنلاین اگر چه موجب می شود مراجع کننده ، مشاور و روانشناس خود را ملاقات نکند و شاید مورد انتقاد برخی کارشناسان باشد که مشاوره را رابطه ای حضوری و رو در رو می دانند.

با این وجود خیلی قبل تر مشاوره تلفنی هم بود و کار بسیاری را راه می انداخت با وجودی که عده ای مخالف بودند اما روزگار، کار را به جایی رساند که نه تنها مشاوره های تلفنی روانشناسی گسترش پیدا کرد بلکه از آنجایی که جوابگو نبود، مشاوره های آنلاین هم نیاز شد.

ویروس کرونا، مشاوره های آنلاین و تماس ویدئویی را هم گسترش داد.

امکانی که موجب می شود نقد برخی متخصصان را زیر سوال ببرد چون با مشاوره از طریق تماس ویدئویی، امکان تماس چهره به چهره هم وجود دارد و واکنش ها و عکس العملها دیده می شود.

مشاوره از طریق تماس ویدئویی می تواند مناسب همسران باشد چه بسا بخواهند هر دو نفر آنها در جلسه ای ویدئویی با مشاور زوج درمانگر ارتباط برقرار کنند و مشکلات ارتباطی خود را بیان کنند.

مشاوره آنلاین واتس اپضرورت مشاوره های تلفنی و آنلاین

در ادامه ی بحث مشاوره آنلاین واتس اپ به دلایلی می پردازیم که طی این چند سال متوجه شدیم مردم چطور و بر اساس چه شرایطی نیازمند به مراجعه ی غیر حضوری بوده اند:

به دلایل مختلف همه ی این خدمات غیر حضوری ضروری شده است:

برخی به دلایل مختلف از جمله بارداری،نگهداری فرزند، نوع شغل مثل مشاغل شیفت یا کسانی که خدمات نگهداری و پرستاری را انجام می دهند نمی توانند مراجعه ی حضوری کنند

بنابراین مشاوره آنلاین واتس اپ یا تلگرام از جمله امکاناتی است که می توانند با مشاور و روانشناس ارتباط برقرار کنند.

چندین سال هست که مردم از طرق خطوط هوشمند با مشاور تماس می گیرند شماره هایی که با 909 شروع می شود اما این هم مشکلی داشت و آن اینکه برخی نمی خواهند عضوی از خانواده از طریق قبض تلفن متوجه هزینه های مشاوره تلفنی شود.

برخی مایل هستند مشاوره متنی انجام دهند زیرا نمی خواهند کسی در منزل یا محل کار متوجه گفتگوی آنها شود.

برخی به دلیل هزینه های رفت و آمد در شهر و مشکلات ترافیک و اکنون به دلیل کرونا، بیشتر مایل هستند که مشاوره آنلاین را انتخاب کنند.

همه ی اینها از دلایل ضروری است که می طلبد علی رغم مخالفت ها و انتقادها راه برای تماس فوری مردم به مشاور بازگذاشته شود؛ 

توصیه کلینیک مشاوره امین میرموسوی

در پایان بحث مشاوره آنلاین واتس اپ به مراجعان توصیه می شود با وجود همه ی مشکلات مراجعه ی حضوری را در اولویت قرار دهند اما اگر به هر علتی نشد از مشاوره های تلفنی، آنلاین در واتس اپ یا تلگرام می توانند استفاده کنند که مرکز مشاوره امین میرموسوی، ارائه دهنده ی این خدمات نیز است.

برای همسران و کسانی که مایل هستند حتما مشاور و روانشناس خود را ببینند توصیه می شود از روش تماس ویدئویی در واتس اپ استفاده کنند.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *