تضمین ازدواج در مراکز مشاوره

تضمین ازدواج در مراکز مشاوره

تضمین ازدواج در مراکز مشاوره

این روزها به تعداد کسانی که با مراجعه به مراکز مشاوره خانواده جهت گرفتن مشاوره ازدواج هستند افزوده می شود در این بین برخی به دنبال تضمین ازدواج در مراکز مشاوره هستند.

در واقع مراجعان با تماس به مراکز مشاوره انتظار دارند مشاور با بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها داشتن ازدواجی خوب و موفق را تضمین کند.

به خصوص اینکه هزینه می کنند و ممکن است با انجام آزمونهای شخصیت شناسی هرینه هایی بیشتری انجام دهند و به نظر می رسد مردم با هزینه کردن های بیشتر، متوقع می شوند آنهم توقعات غیر منطقی!

جالب این جاست که مردم برای ازدواج میلیونها تومان هزینه می کنند آنوقت برای حدود یک میلیون هزینه در مراکز مشاوره و شاید خیلی کمتر، هزار و یک توقع برای خودشان و مراکز مشاوره ایجاد می کنند.

یکی از این توقعات، گرفتن تضمین در ازدواج است.

تضمین ازدواج توسط روانشناس

در بحث تضمین ازدواج در مراکز مشاوره ، انتظار داریم نسبت به این موضوع واقع بینانه فکر شود.

زندگی مشترک بر پایه ی رابطه بین دو نفر است و رابطه یعنی بده بستان؛ در این بده بستان، انتظارات، عواطف، هدفها، ویژگی های شخصیتی، نقش خانواده ها، انتظارات مالی و بسیاری عوامل دیگر مثل مهارتهای فردی و خلق و خو ، و شرایط مختلف که باعث تغییر خلق و خو می شود، نقش دارد!

حال چه سنجشی می تواند تضمبن کننده یک زندگی باشد، موضوعی است که شاید با توضیح فوق برخی قانع شوند.

از این رو در هر یک از ما در زندگی مشترک ممکن است بعد از ازدواج رفتارهایی داشته باشیم که با آنچه ما انتظار داشتیم، متفاوت باشد.

از طرفی، هماهنگی ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوتهای شخصیتی، خانوادگی، اجتماعی و… نامزدها با هم موقعی خود را نشان می‌دهد که افراد در طولانی مدت، در موقعیت‌های گوناگون با هم باشند. ممکن است نظر افراد اوایل ازدواج نسبت به افراد و رابطه با افراد مختلف متناسب با شرایط تغییر کند.
زندگی مشترک به خودی خود آبستن استرس‌ها و رویدادهایی است که می تواند افراد و کیفیت رابطه زناشویی را تحت تأثیر قرار دهد.
رویدادهایی شبیه فرزندآوری، تأثیرات بارداری، نازایی، مرگ والدین، ورشکستگی مالی و … می تواند تأثیرات عمیقی بر روحیه افراد، ازدواج و زندگی آنها بگذارد.

توصیه مرکز مشاوره

در پایان بحث تضمین ازدواج در مراکز مشاوره می بایست متذکر شویم که از آنجا که نسخه ی قطعی برای دست یافتن به یک ازدواج خوب وجود ندارد توصیه می شود که طول رابطه را افزایش دهید و این رابطه می بایست به مرور با حضور اعضای خانواده هم باشد. کسانی که می گویند به دلایلی نمی توانیم رابطه را طولانی کنیم و محدودیت داریم، مراکز مشاوره هیچ پاسخ قطعی را نمی توانند به شما بدهند! خیالتان را راحت کنم.

در اصل توصیه می شود رابطه را ادامه دهید و زیر نظر مشاور و روانشناس هم باشید، آزمونهای شخصیت شناسی در ازدواج را انجام دهید و همزمان رابطه را پیش ببرید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *